Ponadto konkurencja sprawiła, że obecnie wiele banków rezygnuje z prowizji, która była pobierana za wypełnienie i rozpatrzenie wniosku. To także zmniejsza zysk banku z konkretnego kredytu. Obecnie jednak klienci zazwyczaj wybierają te oferty, w których wysokość prowizji jest minimalna lub prowizja jest zerowa. Banki muszą w związku z konkurencją przedstawiać oferty bardziej atrakcyjne od innych, aby zainteresować jak najwięcej osób. Taka praktyka jest normalna, dlatego też zamiast wysokich opłat od kredytów banki dążą do tego, aby jak najwięcej osób zaciągało właśnie u nich zobowiązania. Wówczas mogą liczyć na zysk na takim samym poziomie. Nie można zapominać, że od kilku lat atrakcyjne warunki uzyskiwania kredytów sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się na nie jako na sposób finansowania zakupów czy przedsięwzięć. Łatwy dostęp do kredytów powoduje zaś, że wiele osób posiada więcej niż jedno zobowiązanie do spłacenia.

Pewnym rozwiązaniem, korzystnym zarówno dla banków jak też dla klientów jest bankowość elektroniczna i obsługa klientów online. Dzięki temu banki mogą zmniejszać koszty prowadzenia działalności, bowiem obsługa online jest mniej kosztowna niż utrzymywanie stacjonarnych placówek. Dlatego też coraz większa ilość banków premiuje tych klientów, którzy decydują się na aktywne korzystanie z bankowości elektronicznej. Mogą oni liczyć na przykład na bardziej atrakcyjne warunki kredytów czy wręcz oferty indywidualnie dla nich konstruowane. Oczywiście mowa tutaj o kredytach, które klienci mogą uzyskać właśnie przy pomocy bankowości elektronicznej.

Bani nie zapominają także o tym, aby nieco odmienne oferty przedstawiać swoim klientom, którzy już korzystają z ich usług. Obecnie bowiem wiele osób posiada kilka kont bankowych w różnych bankach, dlatego też rezygnacja z jednego nie stanowi zazwyczaj żadnego problemu. Przedstawianie atrakcyjnych ofert dla klientów jest dla banków możliwością zatrzymania ich u siebie i zainteresowania nowymi produktami. Ponieważ potrzeby klientów ciągle się zmieniają, banki regularnie przeprowadzają różnorodne ankiety i badania, mające na celu dostosowanie ofert do wymogów rynku.